We used radio-transmitters to study year-round patterns of colony attendance and foraging trip duration of Shy Albatrosses (Thalassarche cauta) at Albatross Island (1995–1997) and Pedra Branca (1997), Tasmania, Australia. Colony activity was largely diurnal, and foraging trip, incubation, and brooding shift durations were relatively short throughout the breeding season, consistent with foraging just a few hundred kilometers from the colonies. Shift durations decreased from 2.9 days early in incubation to an average of 24 hr during brooding. Foraging trip durations were similarly short in the first month postbrooding, but then doubled thereafter to approximately 2 days. Attendance and foraging-trip characteristics were similar between years and at both breeding sites. Both early in incubation and late in chick-rearing, females tended to undertake longer foraging trips than males. There was also an increased probability of failure if females spent as much time on the nest as males during incubation. Outside the breeding season, adults were relatively sedentary. Successful parents from Albatross Island forage off southeast Australia for just nine weeks before returning to spend much of the nonbreeding period attending the colony. The close proximity of the feeding and breeding grounds and near year-round presence of adults at the colony reflects locally favorable foraging conditions. Operating within this environment, Shy Albatrosses exhibit breeding, foraging, and provisioning characteristics that represent an extreme within the Diomedeidae.
Ecología de Cría y del Período Invernal de Thalassarche cauta en el Sur de Australia: Patrones Anuales de Presencia en la Colonia y Duración de los Viajes de Forrajeo
Resumen. Usamos radio-transmisores para estudiar los patrones anuales de presencia en la colonia y la duración de los viajes de forrajeo de Thalassarche cauta en Albatross Island (1995–1997) y en Pedra Branca (1997), Tasmania, Australia. La actividad de la colonia fue mayormente diurna, y los viajes de forrajeo, la incubación y la duración de los turnos para empollar fueron relativamente cortos durante la estación de cría, lo que es consistente con que las aves forrajean a unos pocos cientos de kilómetros de la colonia. La duración de los turnos disminuyó de 2.9 días al principio de la incubación a un promedio de 24 hr durante el período de empollamiento. La duración de los viajes de forrajeo fue similarmente corta en el primer mes luego del período de cría, pero después se duplicó hasta aproximadamente 2 días. Las características de la presencia en la colonia y de los viajes de forrajeo fueron similares entre años y en ambos sitios de cría. Las hembras tendieron a realizar viajes de forrajeo más prolongados que los machos tanto a principios de la incubación como a fines del período de cría de los pichones. También hubo una probabilidad mayor de fracaso si las hembras permanecieron en los nidos durante el período de incubación la misma cantidad de tiempo que los machos. Fuera del período de cría, los adultos fueron relativamente sedentarios. Los padres exitosos de Albatross Island forrajearon en el mar del sudeste de Australia solamente durante nueve semanas antes de regresar a pasar gran parte del período no reproductivo en la colonia. La proximidad de los sitios de alimentación y de cría y la presencia casi completa a lo largo del año de los adultos en la colonia reflejan condiciones locales favorables de forrajeo. En sintonía con el ambiente, T. cauta presenta características reproductivas, de alimentación y de aprovisionamiento que son extremas entre los Diomedeidae.